Os controis de acceso ao xogo teñen como obxectivo a protección de colectivos vulnerables, en especial os menores de idade e os inscritos no Rexistro Xeral de Interdicións de Acceso ao Xogo (RGIAJ). Posto que ambos os dous colectivos non poden acceder a xogos de azar, xa for por imperativo legal, por cuestión de saúde pública ou polo exercicio dunha decisión individual, para que unha persoa poida acceder a calquera xogo en liña é obrigatorio que os operadores realicen un proceso previo de verificación da identificación do xogador e utilicen mecanismos de acreditación seguros. A DGOJ pon á disposición dos operadores de xogo online os medios necesarios para realizar de forma electrónica ambas as dúas comprobacións:
Para os efectos de facilitar aos operadores a comprobación da identidade dos participantes, a DGOJ proporciona a aqueles un Sistema de Verificación de Identidade, baseado nos datos contidos no rexistro do Ministerio do Interior, que permite a verificación en tempo real dos datos dos solicitantes que empreguen para a súa identificación o documento nacional de identidade (DNI) ou o número de identificación de estranxeiros (NIE):
|
2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 |
---|---|---|---|---|---|---|
Peticións de verificación |
1.700.000 | 2.433.820 | 2.642.095 | 3.960.035 | 3.925.557 | 3.808.309 |
Peticións de verificación positivas |
42,5% | 58,24% | 68,52% | 84,71% | 73,71% | 76,94% |
Incremento ano anterior |
8,56% | 49,88% | 3% | -3% |
En canto ao número de consultas por parte dos operadores de xogo en relación do uso do anterior servizo de verificación ou dos medios electrónicos habilitados para o uso da sede electrónica:
2015 | 2016 | 2017 | |
---|---|---|---|
Caixa de correo de soporte a operadores | 303 | 268 | 193 |
Caixa de correo sede electrónica/incidencias | 289 | 140 | 156 |
Consultas telefónicas | 72 | ||
Total | 592 | 408 | 421 |
Por outra banda, antes de permitir a un usuario o acceso ao xogo online, o operador de xogo está obrigado a comprobar a súa posible inscrición no RGIAJ, dependente da DGOJ, que se encarga do seu funcionamento e control. Este rexistro, no que se pode inscribir a petición propia ou ben por resolución xudicial, permite excluír a participación nos xogos que requiran esta comprobación (tanto non-presenciais coma presenciais) en todo o territorio nacional. A inscrición no RGIAJ pode realizarse a través da utilización dun formulario presencial presentado nun rexistro público de calquera Administración Pública ou na propia sede electrónica da DGOJ, e ten efectos inmediatos cando se fai a través dese medio. Para información detallada sobre o RGIAJ, pode consultar a sección dedicada para tal efecto na web da Dirección Xeral.
A evolución das inscricións no citado rexistro pode consultarse no seguinte gráfico e, a continuación, móstrase a evolución do número de altas:
|
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
---|---|---|---|---|---|---|
Total altas |
1.270 |
2.060 |
2.352 |
2.874 |
3.563 |
4.528 |
A distribución dos rexistros activos segundo a comunidade autónoma de orixe pode verse no seguinte gráfico e táboa adxunta:
(prema na imaxe para visualizala a tamaño completo)
CC. AA. | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 |
---|---|---|---|---|---|---|
Andalucía | 29,46 | 29,79 | 29,83 | 29,70 | 29,38 | 28,37 |
Aragón | 9,11 | 9,22 | 9,24 | 9,25 | 9,33 | 9,44 |
Asturias, Principado de | 1,11 | 1,09 | 1,23 | 1,36 | 1,50 | 1,57 |
Balears, Illes | 1,40 | 1,41 | 1,40 | 1,41 | 1,44 | 1,43 |
Canarias | 1,83 | 1,83 | 1,78 | 1,75 | 1,77 | 1,87 |
Cantabria | 0,66 | 0,63 | 0,63 | 0,62 | 0,62 | 0,63 |
Castela-A Mancha | 1,92 | 1,96 | 2,00 | 2,10 | 2,43 | 2,96 |
Castela e León | 5,33 | 5,49 | 5,58 | 5,63 | 5,60 | 5,70 |
Cataluña | 8,20 | 8,00 | 7,78 | 7,67 | 7,68 | 7,70 |
Ceuta | 0,17 | 0,16 | 0,16 | 0,16 | 0,18 | 0,18 |
Comunitat Valenciana | 5,28 | 5,15 | 5,23 | 5,42 | 5,62 | 5,77 |
Estremadura | 2,61 | 2,69 | 2,77 | 2,78 | 2,82 | 2,95 |
Galicia | 1,63 | 1,77 | 1,88 | 2,11 | 2,25 | 2,41 |
Madrid, Comunidade de | 19,65 | 19,46 | 19,35 | 19,09 | 18,86 | 18,45 |
Melilla | 0,11 | 0,11 | 0,10 | 0,15 | 0,16 | 0,19 |
Murcia, Rexión de | 2,83 | 2,79 | 2,73 | 2,72 | 2,66 | 2,96 |
Navarra, Comunidade Foral de | 0,67 | 0,68 | 0,72 | 0,72 | 0,74 | 0,77 |
País Vasco | 1,71 | 1,65 | 1,77 | 1,81 | 1,74 | 1,75 |
Rioxa, A | 0,42 | 0,44 | 0,49 | 0,51 | 0,55 | 0,60 |
Sen datos de CC. AA. | 5,91 | 5,68 | 5,33 | 5,04 | 4,67 | 4,30 |
A distribución das inscricións segundo a comunidade autónoma detallada nas correspondentes solicitudes de inscrición pode verse no seguinte gráfico e táboa adxunta:
(prema na imaxe para visualizala a tamaño completo)
CC. AA. | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 |
---|---|---|---|---|---|---|
Andalucía | 12,51 | 29,81 | 27,38 | 24,84 | 24,02 | 16,87 |
Aragón | 11,64 | 10,19 | 9,23 | 10,16 | 10,92 | 11,20 |
Asturias, Principado de | 2,12 | 1,36 | 3,49 | 2,99 | 3,12 | 2,65 |
Balears, Illes | 1,34 | 1,21 | 1,15 | 1,36 | 1,60 | 1,48 |
Canarias | 1,89 | 1,80 | 1,32 | 1,46 | 2,19 | 2,89 |
Cantabria | 1,18 | 0,24 | 0,64 | 0,45 | 0,56 | 0,77 |
Castela-A Mancha | 5,19 | 3,01 | 2,89 | 3,83 | 5,87 | 8,11 |
Castela e León | 4,72 | 8,35 | 7,19 | 6,51 | 5,98 | 6,65 |
Cataluña | 3,46 | 4,08 | 4,72 | 6,09 | 7,30 | 7,64 |
Ceuta | 0,16 | 0,10 | 0,21 | 0,21 | 0,45 | 0,22 |
Comunitat Valenciana | 8,73 | 6,65 | 7,78 | 8,84 | 9,01 | 8,83 |
Estremadura | 6,14 | 4,03 | 3,95 | 3,17 | 3,06 | 3,84 |
Galicia | 5,35 | 3,83 | 3,61 | 4,84 | 3,73 | 3,62 |
Madrid, Comunidade de | 21,72 | 14,27 | 16,88 | 14,93 | 15,10 | 14,42 |
Melilla | 0,79 | 0,39 | 0,17 | 0,73 | 0,39 | 0,46 |
Murcia, Rexión de | 3,54 | 2,91 | 2,42 | 3,10 | 2,53 | 5,43 |
Navarra, Comunidade Foral de | 1,57 | 1,17 | 1,28 | 1,08 | 1,12 | 1,06 |
País Vasco | 4,41 | 4,76 | 4,38 | 3,31 | 1,43 | 2,01 |
Rioxa, A | 2,40 | 1,12 | 1,11 | 1,36 | 1,32 | 1,17 |
Sen datos de CC. AA. | 1,10 | 0,73 | 0,21 | 0,77 | 0,31 | 0,66 |
En canto á distribución por sexos e idades, os resultados acumulados históricos son os seguintes:
2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Homes | 74,20% | 73,35% | 75,93% | 78,58% | 80,49% | 82,34% |
Mulleres | 25,80% | 26,65% | 24,07% | 21,42% | 19,51% | 17,66% |
Os datos máis relevantes sobre aqueles que volven inscribirse no RGIAJ e, en concreto, o tempo no que a anterior inscrición estivo vixente previo á nova solicitude, así como o tempo que transcorreu entre a solicitude de baixa e a nova solicitude de inscrición son os seguintes:
|
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
---|---|---|---|---|---|---|
Porcentaxe de altas reincidentes sobre o total de altas do exercicio |
9,21 |
8,69 |
8,80 |
9,53 |
9,63 |
9,78 |
En canto á análise en relación á idade ou o sexo dos reincidentes, encontramos os seguintes datos:
2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Homes | 64,10% | 58,66% | 68,60% | 74,45% | 78,43% | 76,98% |
Mulleres | 35,90% | 41,34% | 31,47% | 25,55% | 21,57% | 23,02% |
A evolución das solicitudes de baixa para cada un dos exercicios pode consultarse no seguinte gráfico:
|
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
---|---|---|---|---|---|---|
Total baixas |
662 |
750 |
640 |
841 |
972 |
1.159 |
A distribución das baixas, segundo a comunidade autónoma detallada nas correspondentes solicitudes de baixa, pode verse no seguinte gráfico e táboa adxunta:
(prema na imaxe para visualizala a tamaño completo)
CC. AA. | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 |
---|---|---|---|---|---|---|
Andalucía | 23,56 | 16,4 | 18,91 | 18,19 | 21,5 | 16,13 |
Aragón | 12,24 | 7,33 | 8,13 | 12,01 | 12,24 | 12,68 |
Asturias, Principado de | 2,72 | 2,40 | 2,66 | 2,02 | 2,26 | 3,45 |
Balears, Illes | 0,91 | 0,53 | 0,78 | 0,83 | 0,82 | 1,90 |
Canarias | 3,78 | 1,73 | 2,34 | 2,26 | 2,57 | 2,50 |
Cantabria | 0,15 | 0,67 | 0,63 | 0,71 | 0,21 | 0,86 |
Castela-A Mancha | 2,57 | 3,20 | 3,13 | 3,92 | 3,19 | 5,87 |
Castela e León | 6,34 | 6,80 | 7,50 | 6,90 | 8,13 | 6,21 |
Cataluña | 4,23 | 5,60 | 7,19 | 6,42 | 6,07 | 6,82 |
Ceuta | 0,00 | 0,40 | 0,31 | 0,36 | 0,51 | 0,26 |
Comunitat Valenciana | 13,44 | 14,53 | 10,94 | 9,39 | 11,01 | 12,60 |
Estremadura | 2,57 | 3,07 | 3,13 | 3,69 | 2,16 | 2,42 |
Galicia | 2,42 | 2,13 | 2,34 | 2,50 | 2,57 | 1,98 |
Madrid, Comunidade de | 13,29 | 12,93 | 16,25 | 15,10 | 13,58 | 15,96 |
Melilla | 0,76 | 0,93 | 0,94 | 0,12 | 0,51 | 0,35 |
Murcia, Rexión de | 3,63 | 4,67 | 4,38 | 4,16 | 4,22 | 2,93 |
Navarra, Comunidade Foral de | 1,96 | 1,47 | 0,94 | 1,66 | 1,34 | 1,12 |
País Vasco | 3,63 | 12,4 | 5,47 | 5,35 | 3,19 | 2,50 |
A Rioxa | 1,21 | 1,33 | 0,47 | 2,50 | 1,75 | 1,38 |
Sen datos de CC. AA. | 0,60 | 1,47 | 3,59 | 1,90 | 2,16 | 2,07 |
En relación cos datos máis relevantes sobre estas solicitudes de baixa e, en concreto, o tempo no que a inscrición estivo vixente:
En canto á análise en relación ao sexo ou a idade dos solicitantes de baixa, encontramos os seguintes datos:
2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Homes | 68,43% | 62,40% | 70,78% | 70,51% | 75,21% | 76,90% |
Mulleres | 31,57% | 37,60% | 29,22% | 29,49% | 24,79% | 23,10% |