Joko Antolaketarako Zuzendaritza Nagusia (JAZN, gaztelaniaz DGOJ) parte-hartzaileek estatuko joko-operadoreen aurrean egiten dituzten erreklamazioez arduratzen da.
Aldez aurretik, Espainian gaitutako online joko-operadoreekin erregistratutako erabiltzaileek eskubidea dute operadorearen bezeroarentzako arreta zerbitzura jotzeko, kexa edo erreklamazio baten bitartez, operadorearen erabakiei eta honen justifikazioei buruz azalpenak jasotzeko (hartutako neurria, irismena, arrazoiak eta operadoreak neurria hartzeko oinarritzat hartu duen kontratu-klausula, etab.), eta egoki iruditzen zaiona eskatzeko. Jasotzen duen erantzunarekin ados ez balego edo hilabete bateko epean erantzunik jasoko ez balu, operadorearen aurkako erreklamazio bat aurkezteko aukera dauka JAZNren aurrean.
Jokalariak JAZNri zuzentzen dion jakinarazpen bat da, erabiltzaile den joko-operadore gaitu batekin gatazka edo desadostasun bat dagoelako. Bertan erreklamazioa sortzen duten egitateak salatzen ditu eta konponbide bat eskatzen du.
Nork eta zergatik aurkez dezake erreklamazio bat?
Estatuko online jokoetan eta/edo loteriatan parte hartzen duen edonork aurkez dezake erreklamazio bat JAZNren aurrean estatuko joko-operadore gaituen ekintzek edo ez-egiteek bere interesen aurka egiten badute.
Zeintzuk dira estatuko “joko-operadore gaituak”? JAZNren eskutik joko-jarduerak burutzeko lizentzia edo baimena lortu duten pertsona edo erakundeak, eta loteria-jarduerak burutzeko Legeak ezarri dituenak, jarduerek estatuko garapen eta merkaturatzea dutelarik.
Gogoan izan joko-operadore gaituak egiaztatu ditzakezula JAZNren webgunearen bitartez, eta erabilitako online joko-operadoreak "Joko seguru" identifikatzailea duela frogatzeko aukera ere baduzula. Joko seguru marka JAZNk sortu zuen eta joko-jarduerak garatzeko JAZNk emandako estatuko lizentzia bat duten operadoreek soilik erabil dezakete eta Zuzendaritza Nagusi honek jokoa arautu, ikuskatu eta kontrolatzen duenaren bermea da, eta ziurtatzen du jokoa justua dela, operadore legalak fidagarriak direla, eta Estatuko joko-legegintzak ezartzen dituen kaudimen-, seriostasun- eta kontrol-baldintza guztiak betetzen direla, kasu honetan maiatzaren 27ko 13/2011 Legea eta bere araudiaren garapenak.
Honako kasuak EZ dira erreklamaziorako arrazoi JAZNren aurrean:
Nola aurkeztu erreklamazio bat
Erreklamazio bat egiteko, idazki bat aurkeztu behar da, eta idazkiak honakoa jaso behar du:
Erreklamazioa aurkezteko bi bide daude:
Erreklamazioaren izapidea Administrazioaren esku
Joko Antolaketarako Zuzendaritza Nagusiak erreklamazioa jaso eta erregistratu ondoren, izapideak honela jarraituko du:
Joko Antolaketarako Zuzendaritza Nagusiaren (JAZN, gaztelaniaz DGOJ) funtzioa jokoen arloko estatuko legegintza errespetatzen dela egiaztatzea eta legegintza horren aplikazioa kontrolatzea da. Horretarako, ikuskatzeko eta egiaztatzen dituen arau-hausteak zigortzeko ahalmena dauka. Egitate bat jokoa arautzen duen maiatzaren 27ko 13/2011 Legearen arau-hauste bat dela egiaztatzen duten froga edo aztarnarik baduzu, salaketa bat aurkezteko aukera duzu. Horretarako, egitate horiek jakinarazi beharko dizkiozu Zuzendaritza Nagusi honi.
Salaketa bat jokalari batek JAZNri igortzen dion jakinarazpen bat da, arau-hauste administratibo bat sor dezaketen egitateei buruz jokoa arautzen duen maiatzaren 27ko 13/2011 Legearen ustezko ez-betetze baten ondoriozkoa, eta ez du bereziki konponbiderik, konpentsaziorik edo kalte-ordainketarik bilatzen.
Bereziki, Espainian .com domeinu baten bitartez garatu eta merkaturatutako online jokoak edo Espainian dagokion lizentzia lortu ez duen enpresa batek garatutakoa, “legez kanpoko joko” gisa hartzen dira, jokoa arautzen duen maiatzaren 27ko 13/2011 Legeak ezartzen duenaren arabera eta, beraz, salatu daitezkeen egitateak dira.
Jakinarazpen honez gero, Administrazioak salatutako egitateen ikerketa eta egiaztapen fase bat has dezake, eta horrek zehapen-prozedura bat ekar lezake.
Ikerketen helburua, kasu honetan, interes orokorrak babestu eta defendatzea da batez ere, eta baita jokalari guztien eskubideak ere, eta ez herritar berezi batena edo herritar talde berezi batena, arauz kontrako jokaera horiek berriro ez daitezen eman. Salaketa baten ikerketaren xedea ez da salatzailearen interesak edo eskubideak berrezartzea, zeinak ustezko arau-hauste administratibo baten ondorioz kaltetuta izan diren, salatutako egitateak zigorra jasotzen badute ere.
Nork aurkez dezake salaketa bat?
Edonork aurkez dezake jokoen arloko salaketa bat, delako egitate eta jokaerek berarengan ondorio zuzenik izan ez badute ere.
Salaketa baten helburu nagusia erakunde eskudunei jokalarien interesentzako kaltegarritzat hartzen diren egitateak jakinaraztea da, halakorik gehiago gerta ez dadin eta beste pertsonei kalterik egin ez diezaieten.
Salatzailea ez da alderdi interesduna salatutako egitateen ikerketa eta egiaztapen fasetik eratorri daitekeen zehapen-prozeduran. Beraz, ezin da prozeduran azaldu ezta espedientea edo aurretik egin daitezkeen ekintzak atzitu.
Salaketa bat egiteko idazki bat aurkeztu behar da, eta idazkiak honakoa jaso behar du:
Salaketaren izapidea Administrazioaren esku
Joko Antolaketarako Zuzendaritza Nagusiak salaketa jaso eta erregistratu ondoren, izapideak honela jarraituko du: